Použité ? - NIE - repasované !

Aký je rozdiel medzi použitým a repasovaným IT zariadením? Vysvetľujeme výhody pre Vás a životné prostredie.

„Predávame použité IT zariadenia!“ To by bol veľmi zjednodušený a neúplný popis výrobkov, ktoré si môžete kúpiť v našom online obchode. Správne by bolo „Predávame repasované * IT zariadenia!“. Nie je Vám to jasné? Nebojte sa, nie ste v tom sami! Teraz, keď už viete, že medzi nimi existuje rozdiel, čo vlastne od seba odlišuje „použité“ a „repasované“ zariadenia a aké výhody Vám proces repasovania prináša? Odpovede an tieto otázky Vám chceme práve v tomto článku vysvetliť.

Technický stav

Použité zariadenia obvykle nie sú pred predajom prekontrolované, a preto nie je zaručené, že sú v dobrom technickom stave. Je preto možné, že zariadenia majú chyby a poškodenia, ktoré si všimnete, až keď budete chcieť nové zariadenie používať.

Repasované IT zariadenia sú na druhej strane dôsledne prekontrolované a  opravené, takže máte istotu, že dostávate výrobok vo veľmi dobrom technickom stave. Ak stále niečo nefunguje, môžete nám svoje zariadenie odovzdať na opravu počas trvania našej záruky.  

Optický stav

„What you see is what you get.“, je viac-menej motto pri kúpe použitých zariadení. Optický stav použitých zariadení môžete posúdiť iba na základe obrázkov, alebo ak sa chcete presvedčiť o stave zariadenia (aké chyby a škrabance sú prítomné), môžete tak urobiť na mieste pred predajom. Väčšinou sa pred zakúpením nevykonávajú nijaké úpravy optického stavu.

Ak kupujete repasované IT zariadenia, máte výhodu v tom, že zariadenie je dôkladne vyčistené a priradené do kategórie kvality (A +, A, B). Získate tak prehľad o stave požadovaného produktu. Môžete tiež predpokladať, že repasované IT zariadenie bude opticky v lepšom stave ako použité zariadenie, pretože bude vyčistené a opravené. 

Inovácia & upgrade hardvéru pred predajom

Proces repasovania tiež zaručuje technický upgrade zariadení. To znamená, že zastarané komponenty ako napríklad pomalé pevné disky HDD, sú nahradené modernými a rýchlymi diskami SSD. Pri nákupe si môžete tiež zvoliť, či chcete dodatočný upgrade SSD alebo RAM.

Pri kúpe použitého zariadenia nemáte takéto možnosti pre inováciu a upgrade.

Operačný systém

Často budete musieť počítať s tým, že spolu s použitým zariadením kupujete aj jeho starý operačný systém. Toto je problém, ak výrobca tohto operačného systému už neponúka aktualizácie a ukončí jeho technickú podporu. V niektorých prípadoch nie je na použitých zariadeniach nainštalovaný žiadny operačný systém, pretože si musíte najskôr kúpiť licenciu. Aj tu máte výhodu s repasovaným tovarom: počítače sa vždy inštalujú s najnovšou verziou Windows 10 a dostávate novú licenciu.

Záruka & Reklamácie

Na rozdiel od nákupu použitého IT zariadenia získate u certifikovaných firiem zaoberajúcich sa repasovaním záruku. U nás napríklad získate 12-mesačnú záruku na každý produkt a môžete si objednať jej predĺženie na 24 alebo 36 mesiacov. Vďaka tomu získate na Váš produkt záruku až 36 mesiacov.

Na záver možno povedať, že repasované IT zariadenie sa pre Vás ako zákazníka určite oplatí, pretože dostanete viac ako pri kúpe použitého zariadenia. Kúpou repasovaného IT zariadenia môžete dokonca bezpečne a s čistým svedomím povedať, že pomáhate životnému prostrediu.

Máte ďalšie otázky týkajúce sa našich služieb a procesov v spoločnosti AfB, alebo existujú technické problémy, ktoré by sme chceli vysvetliť? Potom ich napíšte do našich komentárov. Tešíme sa na vaše otázky!

*repasovanie (anglicky refurbishment) je proces spracovania a predaja výrobkov (zvyčajne elektroniky), ktoré boli predtým z rôznych dôvodov vrátené výrobcovi alebo dodávateľovi a neboli nikdy predané. Repasované produkty sú pred predajom verejnosti skontrolované z hľadiska funkčnosti a chýb. Sú opravené a predané.

Hlavný rozdiel medzi repasovanými a použitými výrobkami je v tom, že repasované výrobky boli testované a bola potvrdená ich správne fungovanie, a preto neobsahujú chyby. Repasované výrobky môžu byť aj nepoužité zariadenia vrátené zákazníkmi, ktoré sú v podstate novým tovarom, alebo chybné výrobky vrátené v rámci záruky a opätovne predané po oprave chýb a zaručení ich správneho fungovania. (Zdroj: Wikipedia)


Späť na zoznam článkov

Máte otázky, alebo potrebujete pomoc? Radi Vám pomôžeme!